Route 01 Het Drentse Grolloo

We hebben de routebeschrijving aangepast en de route is (bij routepunt 7) verbeterd.

6. Steek bij PS 23164 voorrangsweg RD over, Zwatte in. Loop RD en blijf asfaltweg langs Elpermeer volgen. Bij parkeerplaats aan de linkerkant RA, langs slagboom. Na circa 100 m LA, klaphek door.

7. Op kruising RD, brugje over en vlonderpad volgen. Einde vlonderpad op T-splitsing RA. Na circa 20 m RD (negeer zijpad naar links). Je komt uit op een T-splitsing (lijkt op een kruising) en ga LA. Je kruist een verhard fietspad, ga RD en volg pad parallel aan fietspad. Op T-splitsing RA, pad volgen parallel aan fietspad. Op kruising in flauwe bocht RD. Sla 1ste pad LA (bij kei 66 en 67). Loop alsmaar RD tot kruising met verhard fietspad en bosweg.

8. Op kruising met fietspad en bosweg RD. Aan de rand van bos en heide RD. Op Y-splitsing RA.

9. Op T-splitsing LA, keienweg op. Op kruising RD, keienweg vervolgen. Doorlopen tot aan voorrangsweg.

Route 02 Het Drents-Friese Wold

De route is tussen punt 6 en 7 nog iets mooier geworden. De gps-track is daarom net iets anders dan de route in de gids.

6. Steek weg (Bosweg) RD over en bij PS 24358 RA. Bij PS 24359 LA fietspad volgen. Ga veerooster over. Voor volgende veerooster RA zandbult omhoog. Net voor top en bankje LA pad tussen bomen door volgen. Volg dit kronkelpaadje en houd bij twijfel links aan. Je komt uit bij een klaphek. Klaphek door en RA fietspad volgen. Volg fietspad met bocht naar rechts, je passeert een picknickbankje. Na paaltje met blauwe wandelaar-markering RA zandpad in. Sla 1e pad RA.

Route 05 Voorsterbos en Waterloopbos

Net na punt 8 staan op de kaart een P-plaats en een bezoekerscentrum ingetekend. Zowel de P-plaats als het bezoekerscentrum is verplaatst. Zie kaart hieronder.

Route 08 Utrechtse Heuvelrug Maarn

Er is een kleine aanpassing in de routetekst, de aangepaste tekst is vetgedrukt.

7. Drukke autoweg (Amersfoortse Weg) oversteken en RA. Daarna LA het eerste bospad in. Vlak voor wit huisje RA. Je komt uit op een verhard fietspad (5-sprong).

8. Op verhard fietspad RA en direct weer LA langs slagboom met groen bordje van Het Utrechts Landschap. Eerste kruising RA. Op Y-splitsing (bordje Utrechts Landschap) linkertak nemen, vervolgens bij kruising LA. Alsmaar rechtdoor blijven gaan (langs bankje ‘C.A. Schilp 90 jaar’).

Route 10 Planken Wambuis

Vanwege een verandering in het terrein is deze route tijdelijk niet te wandelen. Roots werkt aan een aangepaste route.

Route 12 Nationaal park Veluwezoom

Door wijzigingen in het veld is deze route flink veranderd. Roots heeft zowel de kaart als de routebeschrijving aangepast. Hieronder kun je de nieuwe versies downloaden én vervolgens printen: