Routewijzigingen VLINDER- & VOGELWANDELINGEN 1e en 2e druk

Route 03 Westerwolde

We hebben we de route nog iets mooier gemaakt. Bij routepunt 3: 3e regel, staat: ‘Einde bij fietspad LA over veerooster en langs huis met nr. 7.’  Dat wordt: ‘Einde bij fietspad LA over veerooster en direct na huis met nr. 7 RA pad langs slagboom. Steek via brug Ruiten Aa over en ga RA.’ Je loopt nu weer op de route langs de Ruiten Aa en loopt door tot de verharde weg. Daar pak je de routebeschrijving weer op.

Route 06 Duinen bij Heemskerk

OV: de aanlooproute is gewijzigd. De laatste zin is nu: ‘Loop richting stoplichten en ga Noordhollands Duinreservaat in, richting parkeerplaats.’

Onder het kopje PARKEREN staat dat een dagkaart voor het Noordhollands Duinreservaat € 1,80 is. Die prijs is verhoogd naar € 2.

Routepunt 1: 2e en 3e regel, staat: (…) sla na 400 m LA (…). Dit is echter 200 m.

Routepunt 3: de beschrijving is geheel herzien: ‘3. Ga LA bij bankje en driesprong, nu op combinatie van groene en oranje route. Sla eerste pad RA smal zandpad in, op groene/oranje/blauwe route. Bij kruising zandpaden RD en steek bij kruising klinkerweg RD over (infopaneel links) en volg smal zandpad.’

Routepunt 6: 4e regel, staat: ‘De volgende T-splitsing RA.’ Dit is echter LA. De rest van de beschrijving is als volgt: ‘Volg slingerend pad naar kruising met Zwarteweg.’

Routepunt 9: 6e en 7e regel, staat: ‘Sla tijdens de klim RA‘, etc. Beter is: ‘Sla tijdens de klim op 3-sprong RA‘, etc.

Routepunt 10: de beschrijving is geheel herzien: 10. ‘Komende van uitzichtpunt ga je LA. Ga voor open veld LA langs bosrand, langs houten slagboom. Ga op klinkerweg bij drinkwaterpunt RA (of pauzeer even bij de Gasterij) en ga na 10 meter LA het graspad op en voor bosschage weer RA en loop naar de Watervlakweg.

Routepunt 11: de beschrijving is geheel herzien: 11. ‘Op Watervlakweg LA en vrijwel direct RA en nogmaals RA, volg blauwe/gele/oranje route. Sla voor speelweide LA, blijf gele/oranje route alsmaar volgen. Ga in bos op gevorkte splitsing RA en loop dit zandpad geheel uit, bij einde LA op Schapenweg. Sla op splitsing RA (gele/oranje route) op pad door akkers, volg pad met de bocht mee naar links. Op asfaltweg LA. Volg asfaltweg naar het eindpunt van de wandelroute.’

Route 10 Achterhoek

Aanvulling bij het startpunt: bij het startpunt is ook een P-plaats na de brug. De routebeschrijving gaat echter uit van de P-plaats (voor de brug) tegenover Berenshot’s Watermolen.

Routepunt 2: de laatste regel luidt: ‘Blijf het pad volgen tot 5-sprong en sla 2e weg LA.’ Beter is: ‘Blijf het pad volgen tot einde en sla op de Y-splitsing LA.’

Route 11 Groene Hart

Door de aanleg van de woonwijk Westervaartpark verandert het slot van de wandeling. De laatste zin van routepunt 9 is: ‘Bij de rotonde RD’. Dit wordt: ‘Bij de rotonde LA en wandel RD spoorlijn en de N11 over tot aan carpoolplein.’ Routepunt 10 vervalt.